نمای آجری وکاهش مصرف انرژی

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه
نمای آجری

تاثیر نمای آجر بر کاهش مصرف انرژی

کارخانه آجر،شاید ارتباط دادن آجر به مصرف انرژی کمی صقیل و نیازمند تأمل باشد اما این واقعیت غیر قابل انکار است که نماهای آجری بر کاهش مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارند. اما چه عواملی این تاثیرگذاری را شکل داده‌اند؟ با ما همراه باشید تا به بررسی آنها بپردازیم.

سالهاست که در مباحث مربوط به صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی و این دسته از موضوعات، آجر به عنوان متریالی موثر در کاهش این مصرف مطرح می‌شود و نظرات بسیاری را در این زمینه به خود جلب کرده است. از دغدغه‌های انسان آامروز مواجهه با کمبود ذخایر انرژی و مصرف بی‌رویه آن است.آجر نسوز،

متاسفانه ایران در رتبه‌های نخست میزان مصرف انرژی در دنیا قرار دارد. از این رو توجه به این موضوع در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار شده و در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساختمان رعایت و به کارگیری اصول بهینه‌سازی مصرف انرژی از اقدامات مهم و اساسی است.

درباره تینا سفال بیشتر بدانید.

نما ساختمان یکی از پارامترهای مهم و تاثیرگذار بر مصرف انرژی در صنعت ساختمان است

همانطور که پیشتر بیان شد و به عقیده برخی از کارشناسان حوزه انرژی، ساختمان‌ها از بزرگ‌ترین منابع اتلاف انرژی در کشور هستند. از این رو انتخاب مصالح مناسب برای نما ساختمان جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب آن باید با حساسیت درخوری انجام شود.

مصالح در جذب انرژی خورشیدی نقش بسزایی دارند و میزان این جذب به ویژگی‌های متعدد مصالح مانند

  • جنس
  • رنگ
  • پرداخت سطح (زبری یا صیقل بودن آن)

بستگی دارد.

پروژه های تینا سفال

جایگاه آجر در بهینه‌سازی مصرف انرژی

استفاده از مصالحی سنگین مانند آجر، بتن و بلوک‌های سیمانی منجر به افزایش “پایداری حرارتی” ساختمان می‌شوند. در صورتی که از مصالح سنگین استفاده نشود این نتیجه به دست نمی‌آید و به همین دلیل باید از به کار بردن مصالح سبک پرهیز کرد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که پایداری حرارتی به چه معناست؟

به ساده‌ترین زبان پایداری حرارتی یعنی در صورت ایجاد تغییرات دما بیرون از خانه، هوای داخل منزل دستخوش تغییر چندانی نشود. همانطور که واضح است این امر منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد.

آجر متریالی است که ضریب جذب پایینی دارد و به همین دلیل نیز از عملکرد حرارتی مطلوبی برخوردار است. از این رو نماهای آجری در بهینه‌سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارند.آجر نما،

محصولات تینا سفال

با توجه به شواهد و آمار ارقام به دست آمده، آجر نسوز نما کمترین میزان مصرف انرژی را دارد و از بهترین مصالحی است که می‌توان در نما به کار برد و از نماهای آجری زیبا لذت برد. این امر از آن جهت است که این نوع آجر به دلیل جذب پایین حرارت تا حدود 4.5 درصد، سبب کاهش 23 درصدی اتلاف انرژی می‌شود.

جرم حرارتی یا اینرسی حرارتی در آجر

جرم حرارتی قابلیت پوسته خارجی و دیوارهای داخلی در ذخیره کردن انرژی و باز پس دادن آن است. به بیان دیگر اینرسی حرارتی توانایی جذب و ذخیره گرما را فراهم می‌کند. در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.

آجر با این ویژگی مقدار زیادی گرما را در خود ذخیره می‌کند و به صورت تدریجی آن را آزاد می‌کند. با این ذخیره، هزینه‌های انرژی کاهش و منجر به افزایش بازده آن می‌شود.آجر شیل،

نمایندگی های تینا سفال

انتخاب مصالح با توجه به آب‌وهوا

برای ساخت‌وساز در هر اقلیمی باید از نوع خاصی از مصالح استفاده کرد تا با محیط و شرایط آن سازگار باشد و در نتیجه منجر به کاهش میزان مصرف انرژی شود.در ایران به دلیل وجود اقلیم‌های متفاوت، انتخاب مصالح باید با دقت بیشتری انجام شود. در واقع شهرها هر کدام با اقلیم خاصی که دارند، دارای پتانسیل‌های بسیاری هستند.

با به کارگیری همین پتانسیل‌ها می‌توان در راستای کاهش میزان مصرف انرژی اقدامات موثری انجام داد.برای مثال در اقلیم‌های گرم و معتدل مصالحی که منجر به کاهش جذب انرژی خورشیدی و به تبع آن بهبود عملکرد حرارتی می‌شوند، بسیار مناسب هستند. آجر همان مصالحی است که این امر را برای این اقلیم‌ها می‌تواند به خوبی به ارمغان بیاورد.کارخانه آجر،

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کارخانه آجر نمای تینا

تیناسفال،آجر نسوز،نمای ساختمان،پخت آجر،آجر شیل،کارخانه آجر،آجرنما،

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست