چرا آجر کف؟

folder_openدسته‌بندی نشده, مقالات
commentبدون دیدگاه
آجر کف

آجر کف

استفاده ازآجر برای کف از اقداماتی است که بر خلاف تصور برخی افراد از گذشته تاکنون رایج بوده است. اما چندی است که کف آجری برای فضای داخلی خانه و یا حیاط و پارکینگ بسیار به چشم می‌خورد.باید بدانید که این امر بی‌علت نیست و عواملی دست به دست هم داده‌اند تا این محبوبیت را رقم بزنند.

مزایا:

برای ما حس حضور در خانه‌ای آجری که صفا و صمیمیتی خاص در آن موج می‌زند، حسی آشنا و بسیار دوست‌داشتنی است. احساسی که این روزها در میان خانه‌هایی با نماهای غربی و طراحی‌های داخلی بیگانه گم شده است. نمی‌توان گفت آن حس نوستالژیک تنها به دلیل وجود آجر در آن فضا بود.آجر نسوز،

کارخانه آجر،اما از این نکته نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که امروز هر کجا که آجر می‌بینیم ما را به آن روزها و آن حس آشنا می‌برد. شاید آن احساس بینظیر به دلیل ترکیبی بینظیر از مردمان آن زمان، احوال خوبشان و پای ثابت خانه‌های آنها یعنی، آجر بود. قطعا اصلی‌ترین دلیل روی آوردن مجدد به سمت آجر نیز یافتن همین مورد است.

پروژه های تینا سفال

به جرات می‌توان گفت آن متریالی که به سادگی می‌تواند حسی تاریخی، سنتی، نوستالژیک و در کاربردهای نو، تلفیق مدرنیته و سنت را به خانه‌های شما هدیه کند، آجر است.هنوز هم در ذهن بسیاری از افراد آجر برای استفاده در دیوار جا افتاده است. اما باید بدانید کفپوش‌های آجری از زیباترین انتخاب‌هایی است که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌توان داشت.

در واقع آجر در هر کاربردی که باشد می‌تواند آن حس نوستالژیکی که پیشتر گفته شد را به بهترین شکل ممکن به بیننده القا ‌کند.مدت‌ها است که آجر در حال تبدیل شدن به گزینه‌ای مرسوم برای کف به خصوص در مکان‌هایی مانند فضاهای باز و یا مکان‌های پر رفت‌وآمد است.اگر بخواهیم جسورانه‌تر فکر کنیم آجر برای بخش‌های داخلی خانه مانند آشپزخانه نیز انتخابی مناسب است.

درباره تینا سفال بیشتر بدانید.

 

دلایل محبوبیت آجر کف در معماری ساختمان

آجر کف دوستدار محیط زیست

آجر همواره از اولین گزینه‌های طرفداران محیط زیست است. این امر به آن دلیل است که مواد اولیه آجر از عنصر خاک می‌باشد. این دلیل ساده‌ترین و در عین حال مهمترین عاملی است که این افراد را به انتخاب آجر ترغیب می‌کند. چرا که مانند بسیاری از مصالح دیگر در آن از مواد تجزیه‌ناپذیر استفاده نشده است. اگر از این دسته افراد هستید، بیان همین نکته به تنهایی کافی است تا در تصمیم خود به استفاده از آجر مصمم شوید.آجر متریال محبوب طرفداران محیط زیست،

ضد لغزش بودن

آجر کف بهترین گزینه برای کسانی است که به لیز و لغزنده بودن سطح زمین حساس هستند. برای مثال پدر و مادرهایی که به تازگی فرزندشان شروع به راه رفتن کرده‌اند به این مورد توجه بسیاری دارند. آجر حتی در صورتی که مرطوب شود نیز به دلیل ذات خشنی که دارد، به جرات می‌توان گفت ضد لغزش است. این مورد از علت‌هایی است که آجر را از سایر متریال‌ها برای کف متمایز می‌کند و به این دلیل توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

محصولات تینا سفال

 

دوام و ماندگاری

این روزها با توجه به قیمت‌های گزاف بازسازی، بهتر است از مصالحی استفاده کرد که طول عمر بالایی دارد و فرد را ناچار به تعویض چند سال یکباره آن نمی‌کند. آجر به دلیل پروسه تولیدی که دارد، از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. این ویژگی مزیتی است که این متریال بی‌نظیر را از سایر آنها مجزا و از اصلی‌ترین دلایلی است که انتخاب اول بسیاری از افراد است. چرا که در کفپوش‌هایی از جنس لمینیت یا نمونه‌های مشابه آن نگهداری بیش از اندازه و ضربه‌پذیری، استفاده از آنها را بسیار مشکل کرده است.

گرمای ذاتی آجر

در فصول سرد سال معمولا کف زمین در فضای داخلی خانه سرمای بسیاری را به محیط منتقل می‌کند، به خصوص در کفپوشهای سنگی این سرما دو چندان می‌شود. کفپوش‌های آجری به دلیل گرمای ذاتی که در خود دارند، این مشکل را برای همیشه حل کرده‌اند. آجر کف برای خانه‌هایی با سیستم گرمایش از کف بسیار مناسب است. با بهره‌مندی از آجر کف می‌توان گرما، زیبایی و بسیاری از ویژگی‌های خاص دیگر را به صوت توامان کنار هم داشت.

نمایندگی های تینا سفال

 

سازگاری با سبک‌های متفاوت

گاهی برای ایجاد تنوع، بازسازی خانه و تغییر سبک آن اقدامی است که پس از گذشت چند سال در بسیاری از خانه‌ها انجام می‌شود. اما معمولا این امر با صرف هزینه زیادی همراه است. خبر خوب این است که در خانه‌هایی که کف آجری دارند، این امر به سادگی امکان‌پذیر است. به دلیل اینکه با تغییر دکوراسیون و سبک، لزومی به تغییر کف نیست چون آجر با هر سبک و سیاقی هم‌خوانی دارد و می‌توان کف را به همانشکل حفظ کرد اما سایر موارد را تغییر داد.

 

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کارخانه آجر نمای تینا

تیناسفال،آجر نسوز،نمای ساختمان،پخت آجر،آجر شیل،کارخانه آجر،آجرنما،

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست